25. jan. 2017

backinbusiness (igen)

jeg synes egentlig at det er kammet lidt over. alt det med blogs. og giveaways og ootd og sponsorater og events og hvad der ellers driver værket. men på den anden side. så har jeg faktisk aldrig rigtig været en del af det.

og jeg kan mærke at jeg har bruge for at dele ting. oplevelser. ord. og billeder. både for ikke at glemme, men også for at blive bedre til at huske. huske på alt det fine der sker. også selvom det er lidt navlepilleri og måske i virkeligheden mest er til mig selv og mine nærmeste.

siden sidst har vi købt bil og solgt lejligheden. og vi er blevet hus-ejer og bor nu på landet. og jeg har købt et par gummistøvler og lært at køre en plæneklipper. og jeg er nu nogens kone. rasmus' kone. og jeg har været rundt i asien og er blevet moster til to. jeg har ikke helt styr på æblegrøden endnu og jeg tænker stadig på den halve ko i fryseren. og så er jeg også blevet mor. det er nok den vigtigste detalje. mor til den fineste fine lille pige. som på en måde allerede er stor. og som kan grine med lyd og næsten trille rundt (vælte) og som er helt betaget af lyset. hun hedder Lu, forresten.

min hverdag ser lidt anderledes ud for tiden og jeg kan ikke blære mig med et liv med møder, frokost-aftaler og faste arbejdstider. jeg er på barsel og det går mest op i søvn-mønstre og remoulade-lorte. og om vi får krydset de ben nok. og ligget nok på maven. og vikle-teknikker og om hovedet er for fladt. og om gylp kan komme af gulvtæppet. og hvordan teksterne er til alle sangene. og om størrelse 74 mon bliver for stort. men jeg drikker stadig en del kaffe. og prøver at få tegnet og lægge gode planer. og jeg vælter stadig alting og glemmer at dosere vaskemidlet. og jeg ses med mine veninder og laver yoga på stuegulvet. og jeg streger ud på mine lister (også uden at have gjort tingene). for det handler om at finde en balance. mellem mig som mig. og mig som mor. for jeg er begge dele. og det kan jeg ret godt lide.

så nu prøver vi igen. så må vi se om der kommer mere.
og billedet er bare nogle blomster. som jeg har fået af emma og lotte. og som er ret fine på sådan en lidt grå januar-dag.



1 kommentar:

bare WUNDERBAR sagde ...

Du har en dejlig ligefrem måde at skrive på som fanger mig, får mig til at smile :)